nybadad och vacker


tog mitt första dopp i havet igår. det var väl runt 11 grader, kanske 12. efter det gick jag och caroline hem till mig från kärna, vilket är en bit. jag var nära på att bli påkörd några gånger. men det var helt okej, för vi såg en överkörd fågel i diket!

sen när vi kom hem ville caroline inte gå hem till sig av personliga skäl, så vi gjorde lite sallad och åt hemma hos mig lite grand. sen kollade vi på eurovision, caroline ville fortfarande inte gå hem. sen var det slut, finland vann och ingen var glad förutom jag. jag fick leda caroline genom den mörka djungeln där vi mötte några moppepojkar. dom stannade och pratade med oss lite grand och frågade vad vi gjorde ensamma i djungeln. ingen aning, sa jag och lät dom åka vidare.

sen kom jag hem och satte mig vid datorn. jobbade på min nya hemsida och fick helt plötsligt ett samtal från min kära flickvän. hon hade varit i kungälv och kollat på eurovision och bad mig följa med henne hem. hon har ju tagit körkort och allt nu. så jag lämnade en lapp till mamma med texten

"Jag gick till Lottie i natt. Troligtvis sover jag där och med andra ord kommer jag inte kolla på när Julia vinner Aranäscupen."

nu på morgonen fick jag meddelande av min mamma som skrev att hon var både arg och nervös för att jag inte var hemma. hon hade på allvar trott att jag gått till lottie, vilket är ungefär en mil, mitt i natten på en av de sjukaste bilvägarna i stan. men det hade jag inte.

jag har alltså badat för första gången i år.