kommunikationsmodellen

jag har i skolan f?tt i uppgift att skriva en blogg om kommunikationsmodellen. valde moderna museets video för utställningen africa remix. läs mer p? edmund. detta betyder att jag kommer skriva aningen prydligare än vad jag brukar.

---

Sändaren i denna reklamfilm är Moderna museet i Stockholm. De har en utställning nu där de visar upp konstverk fr?n afrikanska konstnärer. Utställningen äger rum fram till 14 januari 2007. Kanalen de använder sig utav är tv och internet. Jag har själv inte sett reklamen p? tv men jag antar att den visas mer aktivt i stockholmsomr?det. Mottagarsiktet är ganska brett. Jag kan tänka mig att det kan vara en kulturellt intressant utställning för b?de unga och äldre. Med kampanjen vill de uppmuntra fler människor att besöka museet och upplysa dem om situationen i världen.

Reklamen ger en viss homosexuell känsla och det verkar som att detta är lite temat för utställningen. De har en annan film som är tagen fr?n filmen "G". Denna är ocks? ganska homosexuell. S? jag antar att utställningen är modern p? mer än ett sätt; för det första är det afrikanska konstnärer som ställer ut sina konstverk, för det andra är det sprutar det homosexualitet, vilket idag anses vara ganska modernt och.