helt utan att fisa


idag har varit en rolig dag.

dagen började med spanska, där vi fick prata om vad våra klasskamrater skulle ha på sig på skolavslutningen. jag skulle tydligen ha träskor och en grön/orange-randig klänning.

sen var det psykologi. allt vi gjorde var att prata betyg. jag låg på vg/mvg och han skulle fundera under dagarna vad jag borde få. han sa också att jag inte borde ta ämnet så lätt, hade jag inte gjort det hade betyget varit solklart.

sen fick vi ha idrott. där skulle vi göra coopers test. det innebar att tjejerna skulle springa 5 varv runt en 400-metersbana. killarna skulle förstås springa 6 varv med tanke på 'männens ökade syreupptagning' eller något. muskelmassa och sånt ska tydligen spela roll också. var detta nu grundar sig i behöver man inte fundera på så väldigt länge. uppenbarligen är det så att män är det dominanta könet, bättre än kvinnor på alla håll och kanter. min svensklärare håller inte med. go to hell, miss rydell.

sen blev det matte, fick en helt underbar hemuppgift. jobbade nog mer på matten idag än vad jag tidigare gjort. klarar jag av uppgiften på ett bra sätt får jag nog mvg i matte a också.

nästa lektion blev svenska. där fick vi lyssna på lite muntliga presentationer om klasskompisarnas drömyrkesval. fint på alla sätt och håll.

tänkte sedan åka in till göteborg och hämta de 20 nunnedräkter vi beställt. tyvärr är det bara 8 stycken som betalt, så det blev lite problem med det där. får hämta ut dräkterna i morgon istället.