idag hade vi hälsodag i skolan. vi blev undervisade av jamie från mythbusters/alexander bard. han pratade om olika könssjukdomar och om att det finns en ny hemsida för dig som har klamydia. tror det är en community eller något. www.klamydia.se
egentligen var det tre föreläsningar under dagen. men jag och jesper ansåg att vi båda redan kunde allt som var värt att veta inom området, så vi gick hem till jesper och spelade lite tony hawk. jag skapade ett eget trick som hette 'aset' och det bestod av fyra volter, samtidigt som man gjorde madonna. jag bestämde att allt skulle gå på under 0,5 sekunder också. det blev ganska speciellt.

sen gick jag och jesper ner till caroline och pratade med henne. egentligen tror jag att hon hellre hade sluppit oss. hon behövde nämligen studera historia. stort prov i morgon. men jag och jesper brydde oss inte så mycket om det idag, för det är så trevligt att få vara nere hos caroline och umgås lite. sen gick vi in till carolines kök och skulle spela skitgubbe, jag kom sist. caroline visade en ny lek som fungerade på så sätt att man skulle slå till ett kort som stod på kanten av bordet och fånga det i luften. jag själv tyckte att ett kort var 51 kort för lite och lade då alla kort på en hög och körde. jag klarade det på första försöket och caroline och jesper satt häpna på sina stolar.
- dags att gå hem nu kanske, sa jag och reste mig från stolen. och mycket riktigt, vi gickhem till varandra. fast inte caroline. hon skulle på fotbollsträning och var jätteförsenad. jag ska inte gå in på varför.

nu har jag skrivit en liten snutt om sannah kvist, eftersom jag valde att presentera henne som en av mina favoritfotografer till den uppgift vi fått av min fotolärare mats. var med om ett strömavbrott och fick nästan skriva om allting. måste börja spara under tiden jag arbeter, har varit med om två liknande missöden nu.

dags att gå till sängs. har fått tips av martin kann att läsa böcker av paul arden och ska se om jag hittar något med killen i bokaffären under helgen kanske. om någon affäre har öppet.

1 Comments:

Blogger Andréas said...

det är det jag lever för.

05:10  

Skicka en kommentar

<< Home