regn och snor i mina skor


idag har det regnat i perioder. ungefär som i sydamerika och överallt kring ekvatorn. har suttit inne hela dagen och studerat min lillasyster vid datorn. jag tror starkt på att hon börjar bli beroende av datorn. hon går upp jättetidigt på morgonen och sätter sig vid datorn, bara för att chatta med några kompisar på msn. inte ens jag är så desperat. när man sedan ber henne lämna datorn för att andra ska få lite tid, blir hon vansinnig och börjar kasta alla föremål hon får tag i. sen frågar hon mig varför webbkameran inte fungerar.

imorgon blir det till att ta på sig finkläderna och sina lila solblekta tofflor med texten "marstrand" på som jag och linus köpte uppe i idre fjäll. jag och jesper ska imponera på hela skolan med våra fräcka hälsningar och fraser. vi har några på lager.

än två gånger har jag kollat på massa videos från folk som öppnar upp sina macbooks. två gånger idag har jag kollat på mecenat om priset på datorn har sänkts. jag vet att jag sitter här och skriver att min lillasyster är beroende av datorn. men om jag skaffar mig en macbook blir jag säkert minst lika beroende. den är så fin och mjuk att man bara vill gömma den i örngottet och sova på den.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ska de sänka priserna, eller är det bara önsketänkande? :)

16:53  
Blogger Andréas said...

det är ingenting annat än önsketänkande :)

16:17  

Skicka en kommentar

<< Home