öland


det blev ingen resa till öland. jag hittade så många nackdelar med att åka att jag bara inte kunde tvinga med mig själv. bilden ovan är väl en av anledningarna till att jag gärna skippar resan. att hela södra sverige ska ligga under pissväder...

sverige förlorade mot tyskland och precis som tobbe redan sagt, vad ska man med tvn till nu? ganska intressant att höra eftersnacket på tv såhär när vi har förlorat. att media ska lyfta upp laget som ett gäng världens starkaste män och så förlorar vi i åttondel. det verkar vara väldigt lätt att säga hur dåligt sveriges lag har spelat. jag har sagt det hela tiden. sen tippade ju jag 4-1 till sverige i åttondelsfinalen också.

sommarjobbskalkulation:
70/tim

slipning av staket - 1,5 tim
slipning av andra staket - 1,5 tim
grundmĂĄlning av staket - 1 tim
målning av staketöverdel - 0,5 tim
målning av staketöverdel (andra målning) - 0,5 tim
mĂĄlning av staket - 3 tim

sammanlagt: 8 timmar arbete
pengar till pungen: 560 koroner